Eigenaars van merk rond Bob Ross zijn woedend op makers Netflix-docu
Netflix bracht eerder deze week een nieuwe docu over landschapskunstenaar Bob Ross. De man maakte ook in ons land furore op TV maar na zijn dood volgden er tal van rechtszaken. Daarop focust de documentaire zich ook en dat is niet naar de zin van de eigenaars van het merk rond Bob Ross.
‘Veel onwaarheden in docu’
Zakenpartners Annette en Walt Kowalski werden in 1995, toen Ross overleed, eigenaar van het bedrijf Bob Ross. Zij keken de documentaire met lede ogen aan en geven aan dat er veel onwaarheden in zitten. Met volgend statement maken ze hun onvrede duidelijk:
“Als de filmmakers in alle openheid gecommuniceerd hadden, dan had Bob Ross Inc, waardevolle informatie en context kunnen bieden, in een poging een gebalanceerde en goed geïnformeerde film te maken. Maar de regisseur en producenten gingen van verder zonder het perspectief van Bob Ross Inc., waardoor het ontbreekt aan nuance en accuratesse in het narratief, dat duidelijk voor degenen die geïnterviewd is. Na mediaberichten over de release van de film in de zomer, probeerde Bob Ross Inc. een gesprek aan te gaan met de filmmakers in mei 2021, maar zij gingen niet in op onze telefoongesprekken of e-mails en reageerden via hun advocaat. Wij gaven een kort statement en dat is niet gebruikt.”
Hieronder kan u nog eens de trailer bekijken van de docu rond Bob Ross. Die is integraal te bekijken op Netflix: