Squid Game breekt opnieuw fenomenaal record
De Koreaanse serie Squid Game is nu ook echt de best bekeken serielancering ooit op Netflix, meldt het streamingplatform woensdag op zijn eigen twitteraccount. Dat zat er natuurlijk al eventjes aan te komen maar het is nog maar eens een record dat de Koreaanse Original breekt.
Meer dan 100 miljoen kijkers
De reeks haalt een absurd aantal van 111 miljoen kijkers momenteel. Squid Game is daarmee ook de eerste Netflix-serie die meer dan 100 miljoen mensen bereikte in de eerste 28 dagen op het platform. Netflix gebruikt die termijn om te bepalen hoe succesvol een film of serie is. Een kijker wordt meegeteld als die minstens twee minuten van één aflevering heeft gekeken. Squid Game neemt het record over van de serie Bridgerton, die in de eerste vier weken na lancering door ruim 82 miljoen mensen werd bekeken.
Wereldwijd campagne gevoerd
Squid Game stond in de eerste week na de release op nummer 1 in 90 landen. Netflix bespaarde dan ook kosten noch moeite om de reeks te pushen door de serie in 30 talen na te synchroniseren. Ondertussen werd al (niet officieel) een tweede seizoen aangekondigd.